- A Bolognában bemutatott modell ad első benyomást az új Ford C-MAX-ről
- A C-MAX a Ford S-MAX-hez csatlakozik a „MAX” családon belül
- Dinamikus frontkiképzés a MAX család vonásaival
- Jelentősen tökéletesített berendezés és felszerelés
- Új technikájú első és hátsó világítás
- A kipróbált térkihasználás harmonikus továbbfejlesztése
- Új részletek, például panorámatető
- Az új Ford C-MAX 2007 tavaszán indul
Bologna/Köln, 2006. december 5. (Ford) - A Ford a Bolognai Szalon alkalmával mutatja be az új C-MAX-et. A frontkiképzés a „kinetikus design” jegyében készült, a berendezést pedig sok új részlettel tökéletesítették.
Az új Ford C-MAX a nemrég 2007-es Év Autójává választott S-MAX mellett sorakozik fel mint stílusos, sportos, többcélú autó. Kereskedelmi forgalomba 2007 tavaszán kerül.
"Annak idején Ford Focus C-MAX néven jelentettük meg ezt a típust, de most új identitást adunk a felfrissített változatnak, az S-MAX-hez hasonlóan", magyarázza Stephen Odell, a Ford of Europe marketingért, értékesítésért és ügyfélszolgálatért felelős alelnöke. "A Focus C-MAX kezdettől, 2003 óta meghatározó tagja a Ford választékának és ugyanezt várjuk a Ford C-MAX elnevezésű újdonságtól is, mint a Ford MAX család tagjától."
Bolognában látható egy komplett optikai tuningkészlet is, amely még jobban érvényre juttatja a kompakt, ötüléses többcélú autó (Multi Activity Vehicle – MAV) sportos jellegét.
Dinamikus MAV
A Ford of Europe valamennyi autótípusára jellemző a kiváló vezethetőség és az új Ford C-MAX éppúgy nem kivétel ez alól, mint nagyobb testvére, az S-MAX.
"MAX-stratégiánk sarokköve a családi autók tágassága és flexibilitása, maximális vezetési élménnyel és a tömegből kiemelkedő egyéni arculattal fűszerezve," mondta Odell. "Mind az új C-MAX, mind a nagyobb S-MAX hű ehhez az elvhez – variálhatók, kényelmesek és nagy férőhelyet kínálnak, ugyanakkor öröm vezetni őket."
A C-MAX felfrissítése és újra pozicionálása alkalmat ad a Fordnak, hogy hangsúlyozza választékának sokrétűségét, és olyan családi kocsikat kínáljon, amelyeket sokkal inkább megkívánnak, semmint racionális döntés alapján vesznek meg az emberek. Ilyen az ötüléses C-MAX, az 5+2 üléses S-MAX, de a hétszemélyes Galaxy MPV is.
"Mindenkinek más az igénye, ezért kínálunk annyiféle modellt, köztük a C-MAX-et", hansúlyozza Jon Wellsman, a Ford of Europe középméretű autókért felelős igazgatója.
Friss és modern
A Ford C-MAX áttervezett eleje a „kinetikus design” jegyében készült, és tökéletesen illik a Ford modellcsaládba. A Bolognában kiállított „Tengerszürke” példány nagy légbeömlőket kapott, de fontos stíluselem a fordított trapéz alakú alsó hűtőmaszk is.
Az egyrészes, szépen formált lökhárítóban függőleges ködlámpákat helyeztek el, amelyek az új fényszórókkal és a motorháztetővel együtt önálló, sportos megjelenést adnak, aláhúzva azt a "mozgásban az energia" érzetet, amit a kinetikus design nyelv ébreszt.
Az innovatív, gázkisüléses fényszórók mellett „fénycsíkok” helyettesítik a megszokott helyzetlámpát: világoskéken fluoreszkáló csövek követik a lámpatest alakját, és rajzolják ki az autó előre lejtős körvonalát. Hátul a letisztult grafikájú LED-es lámpa teremt korszerű hatást.
Mind az első, mind a hátsó lökhárító alacsonyabb és teltebb lett, minden nézőpontból erősnek és agilisnak mutatva az autót. A kiállítási darabon hátsó diffúzor, 18 colos alufelni és kékes üvegezés erősíti e hatást.
"Nagy kihívás volt a kinetikus design érvényesítése a felfrissített modellen," árulja el Claudio Messale, a C-MAX vezető formatervezője. "Össze akartuk hangolni az autót a család többi tagjával, különösen az S-MAX-szel, de megtartva egyéniségét, például a markáns kerékíveket. Azt hiszem, az eredmény nagyon szemrevaló lett, és világosan mutatja, hogy egyazon családhoz tartozik a C-MAX és az S-MAX."
Új belső design
A C-MAX megőrizte a flexibilis ülésrendszert, új viszont az igényesebb anyagokból készült műszerfal, középkonzol és ajtóborítás. Az átrajzolt műszerek háttérvilágítása meleg vörös színű lett.
A középkonzol szervesen illeszkedik a műszerfalhoz. Sok rakodóhely mellett van rajta csatlakozó is a külső zeneforrásokhoz, például MP3 lejátszóhoz. A Z-alakú kézifék-kar helyet takarít meg és nagyon mutatós.
Új belső színek, bumeráng-alakú ajtófogantyú-könyöklők, új formájú és anyagú ülések, valamint bőséges rakodóhelyek teszik stílusossá, kényelmessé és praktikussá az utasteret. Lehet majd panorámatetőt is rendelni, amelynek "Solar Reflect" bevonata megóv a túl erős napsugárzástól.
C-MAX: bevált az ötlet
A Focus C-MAX bemutatásával már 2003-ban megmutatta a Ford, hogy egy kompakt ötüléses kocsi is lehet dinamikus, flexibilis. Azóta több mint 470 ezer darab készült belőle! A Focus C-MAX tervezési filozófiája megtermékenyítően hatott a 2004-ben megjelent második generációs Focusra is.
"Sok pozitív visszajelzést kaptunk vevőinktől. Az új modellben megtartottuk a régi erényeit, de fokoztuk komfortját és eredetibbé tettük a formáját," magyarázza Gunnar Herrmann, a Ford of Europe illetékes igazgatója.
A Ford C-MAX részletes leírása és adatai a bemutató előtt, 2007 tavaszán kerülnek nyilvánosságra.