Köln, 2006. november 13. hétfő (Ford) – A teljesen új Ford S-MAX kapta a nagy tekintélyű "2007-es Év Autója Díjat".
Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díj célja az, hogy elismerje a legjobb eladásra kerülő autót a díj odaítélését megelőző 12 hónapban. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.
A Ford S-MAX-et szoros versenyben találták a legjobbnak azt követően, hogy az eredetileg a teljes listára felvett 41 autóból a rövidlistára kiválasztottak nyolcat – a Citroen C4 Picasso-t, a Fiat Grande Punto-t, a Ford S-MAX-et, a Honda Civic-et, az Opel/Vauxhall Corsa-t, a Peugeot 207-est, a Skoda Roomstert és a Volvo C30-ast.
"Nagyon boldogok vagyunk, hogy a Ford termékpalettájának ez a teljesen új modellje elnyerte a legjelentősebb kitüntetést, az "Év Autója Díj"-at, különösen ilyen erős versenytársakkal szemben és egy olyan évben, amelyik rekord számú indulót hozott" – hangsúlyozta John Fleming, a Ford európai elnök-vezérigazgatója. Azóta, hogy az év korábbi részében bevezettük az S-MAX-et, teljesen lenyűgözött bennünket az autó iránti reakció, mind a véleményformáló szaksajtó, mind a vásárlók részéről".
"Ez a díj megerősíti azt, amiben mertünk hinni – azt, hogy a Ford S-MAX más mint a többi, s új szegmenset hoz létre, amelyben a sportautók és a többfunkciós autók elemei keverednek, s létrehoznak egy olyan dinamikus, nagyon jól kinéző családi autót, amit az ember valóban birtokolni akar" – tette hozzá John Fleming.
Ray Hutton, az "Év Autója" (Car of the Year - COTY) zsűri elnöke hangsúlyozta: "Nagyon szoros verseny volt, amelyben valamennyi, rövidlistára került autó megérdemelte, hogy ott legyen. A szavazás alapján egyértelmű hogy a zsűri tagjaira mély benyomást tett a Ford S-MAX koncepciója: egy nagy belterű és sokoldalú autó, amelyiket úgy lehet vezetni, mint egy sportos személyautót. A Ford S-MAX győzelme teljesen megérdemelt."
A 2006 áprilásban történt bevezetése óta – marketinges felmérések szerint - az új S-MAX tulajdonosok több mint felének ez az első Ford gyártmányú autója. A legnépszerűbb S-MAX felszereltség a "Titánium", a tulajdonosok több mint 60 százaléka rendeli meg ezt a legmagasabb felszereltségi szintet.
"Teljesen lenyűgöz bennünket az S-MAX iránti érdeklődés, s ez a díj megerősíti a modell vonzerejét" – hangsúlyozta Steve Odell, a Ford marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős európai alelnöke. "Az a tény, hogy az S-MAX új ügyfeleket hoz hozzánk, a Ford márka megújult vonzerejét jelzi számunkra olyan autók gyártásával, amelyek kiválóan néznek ki, remekül vannak megépítve és kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújtanak."
Amellett, hogy az európai Ford modellpalettájának új tagja, az új S-MAX az első olyan Ford modell, amelyik a "kinetikus formatervezési nyelv" elemeit vonultatja fel, illetve a Ford tulajdonosok számára számos új, izgalmas, vezető-orientált műszaki fejlesztést is tartalmaz.
Az új, aktív biztonsági rendszerek célja a gépjármű feletti kontrol és a balesetek elkerülhetőségének magasabb szintje, mint például az úgynevezett Adaptív Sebességszabályozás Korai Figyelmeztetéssel (Adaptive Cruise Control with Forward Alert), vagy az Ütközésmegelőzés Fékezéssel (Collision Mitigation by Braking), illetve az új Folyamatos Csillapítás Szabályozás (Continuously Controlled Damping).
Az Euro NCAP törtéstesztjén a Ford S-MAX kategóriaelső 5 csillagos eredményt ért el a felnőtt utasok védelme terén. Az új Galaxy-vel és a Focusszal együtt a Ford most már három olyan autót kínál, amelyik 5 csillagos, maximális minősítést ért el az Euro NCAP tesztjén. A gyalogosvédelemben is versenyképes – 2 csillag, 13 pont – eredményt mutathat fel az S-MAX.
Az S-MAX az egyik első Ford modell, amelyik rendelkezik az úgynevezett Ember-Gép Interfésszel (Human Machine Interface). Ez számos, konfigurálható menü segítségével átfogó információkkal látja el a vezetőt. A kormánykeréken elhelyezett, könnyen kezelhető kapcsolók lehetővé teszik a vezető számára, hogy fontos információkat nézzen meg, köztük a fedélzeti szórakoztató rendszer, vagy a navigációs rendszer adatait.
Az S-MAX az első olyan Ford autó, amelyiken az úgynevezett "kinetikus design" formatervezési nyelv jellemző vonásai láthatóak.
"Nagy izgalommal tölt el bennünket a "kinetikus formatervezési nyelv" iránti reakció" – mondta Martin Smith, a Ford design-ért felelős európai igazgatója. "Az "Év Autója Díj" azt bizonyítja, jó úton haladunk, amikor arra invitáljuk az ügyfeleinket, hogy "Feel the difference" (Érezzék a különbséget), s amikor a Ford jövőbeni európai modelljeinek vonzerejét kitágítjuk a racionálison túl az emocionális felé."
A Ford az S-MAX-nek odaítélt "2007-es Év Autója Díj"-jal együtt már ötször nyerte el ezt a nagytekintélyű elismerést. Először 1981-ben a Ford Eskorttal, majd 1985-ben a Ford Scorpioval és 1993-ban a Ford Mondeo első generációjával. 1999-ben pedig az első Ford Focus, kategóriájában új standardokat teremtve, a díj 44 éves történetének egyik legnagyobb különbségével nyerte meg az "Év Autója Díj"-at. |